Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Sveriges bästa OLGY!

Ja då tänkte jag också ta och skriva ihop lite om skolSM-helgen som passerat. I torsdags åkte vi ner mot Eksjö, en ganska lång resa, med när man när man gör det tillsammans med så roliga personer så blir det aldrig tråkigt. Under resan ner körde vi lite lekar som vi i trivselkommittén fixat. Var riktigt skönt för mig också att bara koppla av och ha kul under helgen då jag är ledig hela den här veckan så jag slapp tänka på plugg, helt underbart!
Väl nere tog vissa en kvällsjogg innan det var sovdags. Fredagen bestod av föreläsningar, de flesta riktigt bra och lärorika.
Sen var det äntligen dags att tävla för OLGY Sandviken. För mig var detta första tävlingshelgen sen min förkylning som jag kände att jag hade någorlunda form, vilket var riktigt skönt. Jag lyckades även orientera ovanligt bra och vann långdistansen på lördagen, riktigt skönt besked, även om det inte var med många sekunder:) Det var skönt att få lite revansch efter båda SM som jag inte kunde springa ordentligt pga förkylningen.
Som vanligt levererade även de andra OLGY och totalt tog Sandviken hem segrarna i 4 av 6 klasser och även några fler pallplatser. Riktigt roligt att få vara del av detta sköna och enormt duktiga gäng.
Även på sprinten levererade Sandviken med seger i herrklassen och en 2:a plats i damklassen. För min del blev det en fjärdeplats, alltid snopet men ändå över förväntan!
Lagtävlingen till slut då? Jo den tog vi hem med en ganska lätt match och med stor marginal. Så Sandviken blev ännu en gång utsedd till Sveriges bästa OLGY, inte för att vi någonsin trott något annat heller...
Så efter en rolig helg med ett grymt gäng ska jag nu ta vara på min ledighet och träna mycket och även plugga körkort. (det är ju inte så långt kvar tills jag fyller nu!) Jag laddar även upp för 25manna helgen då jag ÄNTLIGEN ska få springa en stafett med Årsunda, det ska bli så kul! Helt underbart att vi i år lyckades få ihop lag, taggar verkligen till tänderna!
Hoppas ni också har det bra!
//E
Lite bilder från helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback