Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Sista tävlingshelgen

Hej!
Är just nu på väg tillbaka till lilla Sandviken efter helgen i Stockholm. Jag har sprungit både lördag och söndag. Vilket kanske inte var det smartaste jag har gjort med tanke på min fot. Men är det sista tävlingshelgen för i år så är det. Igår på stafetten fick jag springa sträcka 4, alltså en vit bana på 2,5 km. Jag var väldigt ovan att springa efter att enbart ha cyklat i en hel vecka men det var skönt att få springa igen. 
Idag gick orienteringen helt okej. Kände mig lite allmänt vimsig på banan så hade inget super flyt. Jag märker även att det är ovant att komma upp i puls så lätt. Även fast det inte var så länge sen jag sprang senast.
Helt sjukt hur mycket jag älskar den här sporten. Att få gå ut i skogen och inte bara springa utan det gäller även att ha med huvudet. Att det kommer nya utmaningar med varje träning och varje tävling. Vad kan man inte älska med orientering?
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback