Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




25manna 2015

Då sitter jag nu här och ska sammanfatta min 2a(!) 25manna helg någonsin, och det var underbart! För första gången på 8år så hade vi i Årsunda äntligen fått ihop ett lag och det var så kul att springa. Dock drabbades vi av väldigt många sjukdomsbortfall precis innan vilket gjorde att vi inte presterade på topp, men ändå, det var skitkul! Jag sprang andrasträckan och fick gå ut en bra bit efter, men det var väldigt kul och motiverande att kunna plocka placeringar. Ett ganska bra lopp gjorde att jag plockade nästan 90 placeringar, riktigt kul. Vi lyckades även gå förbi flera gästrikelag, viktigt. Dagen fortsatte sen fint där många gjorde en fin insats. Då vi är en sån liten klubb så hade vi aldrig några placeringsmål eller förhoppningar på kanonprestationer utan vi ville bara få ihop ett lag, vara på plats och ha kul. Och det lyckades vi med. Tyvärr blev vi diskade pga av en felstämpling men vad gjorde det, vi var nästan lika glada ändå. För mig var det viktigaste att få springa tillsammans med mitt älskade Årsunda, och det fick jag! Så dagen var trots feststämningen, underbar enligt mig! Jag passade även på att stanna kvar och köra 25manna korten. Tyvärr så var jag inte alls pigg i benen och bommade än del, men det var ändå kul att avsluta säsongen med en rolig tävlingshelg, även om resultatet och kroppen inte var den bästa! Känns helt sjukt när jag tänker på det att jag nu avslutat min sista tävling för året och min sista någonsin i D18, sjukt! Men helgen får enligt mig ändå toppbetyg då det rakt igenom var ren och skär orienteringskärlek! Over and out /E
Bjuder på en bild på delar av Årsundagänget från helgen, ber om ursäkt för mobilkvaliteten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback