Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Halv åtta hos Karlsson

Jag och tre andra i min klass bestämde oss för några veckor sedan att ha "Halv åtta hos mig" tillsammans och den första bjudningen skedde igår. Hungriga och förväntansfulla åkte vi till Karlsson som svettades i köket då det plingades på. Förrätten var klar lagom till halv åtta men sedan var det en timmes väntan på huvudrätten då Karlsson inte hade börjat med den alls! Förklaring till detta var "Ju hungriga ni är desto godare blir maten". Annars var det mycket trevligt med levande ljus och bakgrundsmusik (hårdrock).
När efterätten var slut så bedömde vi service, smak, utseende och kreativitet med poäng 1-10 med en nervös Karlsson smygkikandes över axeln. Vi stoppade sedan detta i ett kuvert som förseglades med våra liv. Vi kommer inte att öppna det förrens alla är klara med deras bjudningar. Jag börjar bli nervös tills min bjudning eftersom jag inte kommit på något att göra men ska sätta mig en kväll med massa kokböcker och hitta något gott. 
 
 
 
 
 
 
Annars har denna onsdag bestått av Bessermerolympiaden som gick av stapeln på en dimmig arena. Grenarna var höjdhopp, längdhopp, kula, 400 meter och stafett. Var faktiskt ganska kul att kolla på men kallt. På eftermiddagen kom solen fram och stafetten avslutades med att teknik kom tvåa efter natur, imponerande! Efter det så stannade ett gäng och körde lite löpstyrka m.m i gassande sol. Summa kardemumma så började dagen med istappar till fingrar och slutade med saftiga lökringar. 
 
 
 
/Ellen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback