Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




En och annan sak jag längtar till

Har under den senaste tiden gått runt och tänkt, taggat och längtat efter en massa saker som kommer hända inom den närmsta tiden. Jag har inte varit lika duktig som Ellen och Ebba på att uppdatera denna blogg så tänkte att jag kan skriva ihop ett inlägg med en lista på dessa saker och dela med mig lite av mitt liv, so here we go!

•SM
Höstens höjdpunkt, helt klart. Uppladdningen har inte varit perfekt, blev förkyld för två veckor sedan och var, tack och lov, sjuk i bara några dagar men har haft en hosta som inte velat ge sig riktigt ännu och gjort att det varit lite extra jobbigt att springa. Är väldigt taggad ändå och det kommer bli sjukt kul! Lång-SM sätter igång redan imorgon med kval och sedan final på söndag. Efter det blir det medel, stafett och ultralång de kommande helgerna, najs najs.

•Roliga veckan
Direkt efter ultran är klar börjar roliga veckan här på olgy, vilket innebär en hel vecka utan träningar och istället en massa roliga aktiviteter! Ingenting är helt spikat ännu men det lutar åt att vi bl.a ska köra paintball, sedan har tränarna även nämnt klättring, kanot-ol och att ta en tur på islandshästar. Det bästa kommer dock ske utanför ordinarie träningstid, legendariska Ettusfestus!

•Ed Sheeran
Om 54 dagar, den 12:e november, kommer jag stå i Globen med några tusen andra personer och återigen uppleva Ed Sheerans magi. Kan inte förstå att det var 2,5 år sedan jag var vid Hornstullsstrand och för första gången, typ, var på en konsert och blev helt knockad av hur bra han var. Hans röst och låtar är perfekta och att höra det live, det går inte att slå. Så ja, jag längtar och taggar enormt mycket till att gå på hans konsert nu i november. Ska dessutom gå med bästa Sara, det kommer bli perfekt!
Så himla bra.
Bild från Rix-FM festivalen i Sundsvall 2012 då jag och Sara stod längst fram, omg.

•Spanien
I vinter när det är som allra mörkast och man tröttnat på vinterträningen kommer vi 3:or och 4:or på olgy ta vårt pickopack och lämna Sverige i 3 veckor för att åka till Spanien! Där kommer vi plugga och träna samt njuta av det ljuva livet, haha. Det har snackats om det här i ungefär ett år men nu är det inprincip bestämt att det blir av och är sjukt glad att vi får göra detta men har nog inte riktigt fattat ännu att det faktiskt kommer bli av?!
Alicante, där vi kanske kommer bo!

•Långpass
Appråpå vinter så längtar jag rätt mycket till träningarna under helgerna med klubben som kommer bli i vinter. Det är då långa intervaller på lördagar men framförallt långpassen som brukar vara på söndagar. Att springa långsamt, långt och länge är favoritträningen och få göra det tillsammans med andra samt långdusch och bastu efteråt, det är riktigt najs det.

•Game of Thrones
Är helt besatt av denna serie som jag, lite sent, började kolla på i våras. I februari kommer nästa säsong, säsong 5, och jag taggar sönder. För att stilla min abstinens lite har jag börjat läsa böckerna. Är inne på bok 3 nu och kan lova er att dessa böcker är minst lika spännande, sjuka och bra som serien!
Taggaaaa!!

•Studenten
Sist men inte minst har vi studenten. Var rätt less på skolan i slutet på våren och önskade verkligen att det var jag som tog studenten när de gamla 3:orna gjorde det. Jag och Ebba nästan grät varje dag för vi ville så gärna, hahaha. Nu är jag rätt glad att jag faktiskt har ett år kvar här i Sandviken men längtar ändå mycket till studenten. Studentveckan, balen och allt annat som hör studenten till kommer verkligen bli några riktigt bra minnen!
Jag och Ebba provade studentmössor för någon vecka sedan!

Det var allt för mig, taco hej!
/Magda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback