Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Halv åtta hos mig

Denna gång var det jag som skulle laga en perfekt middag och herregud vad nervös jag var! Åkte till Sjöberg kvällen innan och förberedde efterätten. Till förrätt serverade jag fyllda filodegsrullar, huvudrätt var vegetarisk lasagne och till efterrätt serverades pannacotta i tre lika smaker. Det var svårt att laga maten eftersom jag inte alls hittade i Axels kök och fick fråga honom om vart saker fanns helatiden. Lyckades iallafall inte bränna ner något så middagen blev trevlig tillslut med försenad födelsedagspresent, rundpingis och matkoma. 
 
Annars så har denna vecka varit jätteskön eftersom det är projekvecka och vi treor har haft gymnasiearbete hela veckan. Jag och en klasskompis gör vin som gymnasiearbete vilket är väldigt intressant, trodde inte det var så lätt som det är! 
Längtar otroligt mycket till höstlov och lördag då jag äntligen kommer kunna gå ut på krooogen! Synd bara att högskoleprovet är samma dag i typ 8 timmar.. Här kommer lite bilder från gårdagen:
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
//Ellen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback