Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Slutspurt

Här i viken blir dagarna allt varmare och mindre fyllda av skola. I måndags sprang vi dock cooper i ösregn, men vad gjorde det när vårruset kompenserade med strålande sol. Vi olgy-brudar hade det riktigt mysigt och nu har jag fått två bra genomkörare till helgens tre tävlingar där silva-final väntar. Idag har vi haft studiedag, vilken till största delen har spenderats ute. Mot eftermiddagen när de flesta spelade fotboll mot bandy drog jag ut på ett rullskidepass. Jag och rullisarna är successivt påväg att bli riktigt goda vänner, trots att jag är långt ifrån en talang. Måste ju vara den bästa av två världar att få åka skidor i tunna kläder och sommarvärme. Imorgon ska jag genomföra gymnasiets sista(!) prov, förhoppningsvis med bravur. Vi hörs! /S

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback