Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




en ganska bra period i livet

Imorogn bär det av till Viken igen efter ett lov som inte varit mer än ett lov. Har vart alldeles för lat för att ta tag i saker. Skulle på förhand spendera flera timmar åt plugg men har såhär i efterhand inte ens rört böckerna. 'Är så fruktansvärt skoltrött att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Men bara att kämpa på, ett halvår kvar tills vi står där i våra vita klänningar och studentmössan höjd mot skyn.

Under lovet har jag gjort små tappra försök till att vila ut, firat jul hemma med släkten, fyllt 18, firat nyår på krogen i gävle och är nyss hemkommen från ett besök nere hos mormor för att gå på en gammal barndomsväns 18årsfest. Hade en trevlig kväll med ca 60 helt okända människor och 3 kända. 

Har nyss haft möta med tränaren och fattat lite jobbiga beslut. Men nu ligger fokuset på att bli bra i höften som börjat krångla igen. Ska ned till stockholm strax och hoppas innerligt på att slippa en 3e höftoperation, då orkar jag inte med. Ibland känns det som om det vore lika bra att lägga ned helt. Men jag är envis som få och ger mig inte. Jag ska bli bäst på ett eller annat sätt, så är det bara.

/e

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback