Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




En bra dag!

Åh alltså idag har varit en himla bra dag på många sätt och vis. Först och främst har jag tagit körkort! Alltså vilken lycka. Har varit så otroligt, otroligt nervös inför denna dag och vaknade med världens största klump i magen imorse. Hade inte vågat berätta för någon i förväg och just nu känner jag mig bara fruktansvärt lättad. Känslan när körskoleläraren säger att jag är godkänd var verkligen en av de bästa på länge. Bra grej nr 2 var att vi blev bjudna på bio idag av skolan, 12 years a slave. Efter bion kastade vi oss iväg på träning för att springa snabbdistansrundan. Första gången på riktigt riktigt länge som jag tränade ihop med de andra och andra gången sedan i början av maj som jag sprang högintensivt. Och till det bästa och konstigaste av allt, jag hängde med, jag hade inga känningar i foten och jag kunde nästan ana löparformen komma smygandes. Efter lång tid på kryckor, alternativträning, massa slit och tårar känns detta som tidernas framsteg. Måste dock bita i det sura äpplet och avrunda kvällen med lite kemiplugg om rektionemekanismer och spektrometri då prov väntar imorgon. Man kan ju inte få alllt här i världen./S

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback