Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Helg i viken

 
Denna helg har jag inte rört mig mycket utanför lägenheten trots det fina vädret. Dels för att jag knappt har en muskel i min fot, vilket gör den väldans känslig att gå på och dels för att det är himla skönt att hänga i vår soffa. Har istället agerat hemmafru och städat, tvättat, bakat och pysslat med andra nödvändigheter. Sett Torka aldrig tårar utan handskar-serien. Hur fina och bra är inte de? Förstår inte varför ingen vettig själ uppmanat mig att se dem tidigare.


1. Mina fina bananpannkakor 2. Satt i stadsparken 45 min då jag inte hade koll på parkbadets öppettider 3. Mina mindre fina energikakor.

//Stina

Kommentarer
Postat av: anna

hejj! kan du inte lägga uppreceptet på bananpankakorna och energibarsen?? ängel isf!!
kram <3

Svar: Självklart kan jag det. Superlätta båda två.Bananpannkakor.Mosa 1 banan tillsammans med 2 ägg. Räcker till 2 pannkakor. Bäst att ha till tycker jag är bär och kvarg. Man kan även lägga till kokos eller sirap för att få det sötare.EnergikakorKoka upp 1 dl grädde, 1 dl sirap samt 1 dl socker. När smeten tjocknar gör du "kulprovet" för att testa om smeten stelnat tillräckligt. Tillsätt sedan 7-8 dl av i princip vad du vill. I mina kakor rörde jag ned en ganska stor del havregryn, linfrön(helst krossade), hasselnötter, pumpakärnor, solrosfrön och rice crispies. Russin, annan torkad frukt eller andra nötter fungerar även jättebra.
tjugosjub.blogg.se

2013-09-16 @ 17:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback