Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Slappdag

Haft en slitsam dag. Den började med en jobbig och lång sovmorgon följt av en timmes hårt arbete bestående av slappande på gräsmattan under en klarblå himmel. Därefter väntade en HEL lektion i skolan (där vi tvingades kolla på film) innan det bar av hemåt igen för att återigen lägga mig i solen en timme, men denna gång inte på gräsmattan utan uppe på taket med Stina som sällskap. Var allmänt jobbigt och slitsamt det med. Var för övrigt uppe på taket för första gången på dessa tre år här i Viken. Men att det även var den sista skulle inte förvåna mig då det tog ett bra tag att ta sig dit och ett kvartal att ta sig ned då några idi.... hade tagit bort stegen för oss.

Ja, som sagt. Vissa dagar är tuffa. Hoppas att jag får ett par lugna dagar nu framöver så att jag inte blir utbränd (läs bränd av solen pga för mycket solande) av allt slit.

Bild på min rand jag lyckades få idag.

Puss/ M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback