Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Bra dag

Bättre dagar kan man ha. Inget har gått min väg idag men trots det har jag lyckats hålla humöret uppe.

Dagen började med en försovning vilket betydde att jag missade styrkan. Därefter gick det bara utför. Ett förhör i samhällskunskap som gick sämst, ett biologiprov som gick om möjligt ännu sämre. Lunchen i skolan var nog den äckligaste jag ätit på länge. Blodpudding brukar alltid gå ner men det här var någon specialare. Det måste ha varit gjort på hästkött eller något annat bedrövligt för som jag fick kämpa för att få ner dessa rackare.

Var hemma i Gävle en sväng efter skolan och när jag skulle köra tillbaka körde jag totalfel. Kom till lägenheten tillslut i alla fall och då hade jag cirka 2 minuter på mig att byta om för att hinna till kvällens träning (det första ol-passet på väääldigt länge). Hittade såklart varken pannband eller rätt vantar så jag drog till träningen där även pappa befann sig och hoppades på att han hade en mössa åt mig. Det hade han vilket hittills i princip är det enda positiva med dagen. Justja, jag körde fel till träningen också. Åkte till Göransson Arena, stod där ett tag, pustade ut och var nöjd över att jag hunnit till träningen.. Tills jag insåg att jag var på fel plats, BJ-arena var platsen jag skulle befinna mig på. Tog mig dit snabbt som fan och hann preciiiiiis dit innan starten gick. Han dock inte få på mig kompassen och det tog ett bra tag så tappade hela klungan direkt. Resten av banan gick piss. Händerna var som istappar första halvan, när de efter ett tag tinades upp gjorde det så ont att jag tvingades stanna i några minuter och skrika/grina. När några kontroller återstod slocknade lampjäveln jag hade på huvudet för att se något.

När jag joggade hem förberedde jag mig på att huset hade brunnit ner eller något liknande, men tydligen räckte det med motgångar för idag. Skönt ändå.

Ser fram emot vad morgondagen har att erbjuda.

Puss och kram/ Moe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback