Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Gotland dag 2

Fan, vill aldrig lämna Gotland. Har varit kär i ön sen jag var liten men nu är jag kärare än någonsin. Mycket (okej, typ allt) beror på vädret som hittills har varit kingkong. Imorgon ska det bli regn så får se hur mycket jag älskar ön då. 
 
Idag har vi som sagt sprungit första deltävlingen på 3-dagars. Påväg till första kontrollen kan man undra om mitt huvud fortfarande låg kvar på stranden och filosoferade för till den sprang jag på en stig rakt fram efter startpunkten, trots att jag egentligen visste att jag skulle 90 grader västerut. Jag tänkte något i stil med "nej, usch där är det ju grönområde, jag fortsätter på stigen som alla andra, mycket skönare". Två minuters bom till den men sen vaknade hjärnan till liv och resten av banan gick helt ok. Får se hur det går imorgon, om huvudet är kvar vid Blå Lagunen där vi låg och solade efter tävlingen idag (älskar den platsen) eller om jag lyckas vara med från start imorgon. 
 
Nu har vi ätit middag på en restaurang i närheten av boendet och ska nu slå oss ner för lite efterrätt. 
 
Kul med två VM-medaljer till Sverige idag förresten. You go girls!
 
 
Heeeejdååå/ M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback