Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Onsdag

Ey bloggen!

Känns bra att vara tillbaka till Viken igen. Igår nästan direkt efter att jag kommit hit samlades hela OLGY och det var himlans trevligt att bara hänga med alla igen.

Första dagen i skolan efter resan har varit oväntat bra, och trött (fortfarande inte helt van vid svensk tid).

Dagens +/-

+ Har fått reda på massor med provresultat och betyg och det känns jäkligt bra just nu.
+ Har njutit som bara satan av att plugghögen för en gångs skull består av noll komma noll böcker.
+ Städat hela lägenheten förutom mitt eget rum. Fräsch lägenhet-check!
- Försökte klämma ner min garmin-klocka i brevinkastet vilket resulterade i att den fastnade. Den satt hårt som bara faaan.
+ Fick sällskap av ett par tjejer som kom med idén om att hälla på lite glidmedel som stina kallade det. Tvål föreslog jag och så fick det bli. Tveksamt om det var tvålen som hjälpte men tillslut fick jag loss den. Vid det här laget rann svetten om mig.

Puss/ Moe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback