Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




New York dag tre

Dag tre i New York blev en hel dag fylld med shopping. Shopping i massor. Sprang omkring bland tusentals affärer, och det shoppades alltifrån ray bans, avslutningsklänningar, väskor och skor, till kostymer och underkläder. Vi spenderade många timmar inne på det gigantiska köpcentret century 21 där man kan hitta de flesta stora, kända märkena. Det var egentligen tänkt att jag bara skulle dit och köpa en väska men det slutade med att både mamma och pappa gick lös och kom ut med flera kassar de med. Höll på dö när jag såg pappa som stod och provade kostymer i ett provrum och svetten rann om honom. Det var verkligen äckligt varmt där inne! Och ännu varmare var det inne på Urban Outfitters! Eftersom kön där inne var oändlig gick pappa och ställde sig i kön direkt eftersom han tog för givet att jag minsann skulle hitta något att köpa. Och tro det eller ej men det gjorde jag. När jag stod och provade plagget ringer pappa och säger att han måste ut. Jag fattar ingenting. Vadå ut?? "JAG MÅSTE UT, NUUUU", skriker han igen. "Kom och fortsätt köa du, jag håller på att svimma." Så jag sprang till kön där pappa stod och råsvettades. Mängden han svettats inne på century 21 tidigare var ingenting jämfört med det här. Jag och pappa byttes av och han sprang ut ur affären, precis i tid för att inte tuppa av.

Kvällen fortsatte likt de andra dagarna och avslutades som vanligt i de sköna hotellsängarna.

Puss/ Moe

Sjukt snygga nike air max

shoppinghög this far


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback