Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




New York dag 5

Sista dagen i New York spenderades till stor del på Guggenheim museum där vi gick runt och tittade på målningar av Picasso. Intresset var väl lika stort som man kan förvänta sig av en artonårig snorunge men det var ändå rätt mysigt att gå omkring där med mina två käraste med hörlurar i öronen och lyssna på lite information om varje tavla. Eftersom jag är kass på att lyssna på engelska fattade jag ungefär ett ord av tusen men det sket man väl i.

Hann sedan i princip bara luncha och hämta våra packade väskor på hotellet innan vi, fyra timmar innan flyget skulle gå, tog bussen till flygplatsen. Anledningen till varför vi åkte med sådan god marginal var för att en pajas till reseledare övertygade oss om att man minst behövde så lång tid pga köer och annat på flygplatsen. Detta visade sig vara årets tabbe då vi fick sitta och vänta på flygplatsen i typ 3,5 timme. Hann dö tråkighetsdöden tusen gånger om där. Tusen gånger om hann jag även fundera på om jag skulle köpa en Michael Kors-klocka jag hittade där. Jag lyckades tillslut övertala mig själv om att jag nyss köpt en klocka och verkligen inte behöver en ny. Tack sa plånboken som tyckte det var skönt att få vila lite.

Efter den långa flygresan möttes vi givetvis av snöstorm. Classic Sweden.

Sammanfattningsvis så har det varit en underbart skön resa och jag älskade shoppingen, stämningen, staden och människorna. En stad jag rekommenderar alla att besöka någon gång i livet.

Puss/ Moe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback