Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




närmar sig skidläger

vi kämpar på här i viken med skola och allt annat som olgylivet hör till och börjar nu sakta men säkert gå mot veckans slut som innebär årets skidläger i Orsa. Den mysigaste av mysveckor, nästan. Igår kom boendefördelningen som alla nervöst väntat på, precis som alla andra år när det vankas skidläger. Under årets läger kommer vi bo 8 och 8 i 4 olika stugor, en liten skillnad från de senaste åren. En liten nyhet är att det är TF i alla stugor med elever, vilket innebär PARTY vart som helst, hur som helst och när som helst!

Förövrigt är all snö borta i viken, den lilla vi hade. Men det väntas busväder till slutet av veckan och vi hoppas självklart på drivor med snö. Själv tar jag mig fram med hjälp av kryckor och försöker rehabilitera mig så bra som möjligt efter operationen, går väl sådär. Gör ont och tackar gud för värktabletter. Hoppar alltså fram för tillfället och bygger stora fina armmuskler (ett litet plus med att gå på kryckor). Hoppas att kunna glida lite på skidorna under veckan i alla fall. Får väl vara mamma ocg tvätta, diska, städa och laga mat åt min stugkompisar medan de är ute och avverkar mil efter mil i spåren. Annars ville jag bara säga att den bästa månaden på hela året är här, så njut. 

/e


Ludvig med sin kaviartub som var det inköpet som han var mest stolt över

Mat för en hel stuga en hel vecka, blir en del
 
 

tappade bort våran soya första dagen, hittade den efter några dagar. I alla fall resterna efter den



vyer från stugan
en kväll bjöds det på charader och andra tokigheter

innan lussning för killarna

svordomstävling som ludvig tog hem efter att jag snubblat på mållinjen

Kristin duktig och städar

Ludvig som somnade i barnhörnan på resturangen innan vi åkte hem, träningsläger tar på krafterna

Min vecka resulterade i en bruten tumme efter att åkt nedför den brantaste delen i slalombacken där det var opistat. Ett av de mindre smartare sakerna jag gjort mitt liv. 


Lite mysiga bilder från förra årets skidläger!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback