Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Jullov

Sitter för stunden på tåget hem mot Umeå. I lägen som dessa önskar jag nästan att jag var söderbo och slapp konka skidor+all annan packning in och ut i bussar och tåg och istället blev hämtad av mamma och pappa utanför dörren i norrsätra. Känns lite vemodigt att lämna alla olgysar men samtidigt hur efterlängtat som helst att få komma hem till riktigt julmys och familjen.                  Denna vecka har det varit mycket som hänt. Först och främst har Jenny varit här på praktik. Sedan har vi haft glöggbandy med de andra idrotterna där vårt lag kom 3a( huruvida detta berodde på mig eller bandyspelaren i vårt lag som spelar i elitserien är högst oklart), hävt glass i glassätar-KM, avslutat natt-cupen, sprungit jul-ol och firat olgy-julavslutning där bla tomten kom och jag, Elina och Amelie med Maria på gitarr sjöng en liten sång.
/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback