Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Hemma

Har haft en riktig degarhelg såhär efter ett fullspäckat och otroligt bra skidläger. Tänkte försöka summera ihop resten av dagarna.

Dag 2
Grävde efter mina vallakunskaper och tog mig ut på ett klassiskt pass. Spenderade den mesta tiden mellan passen i horisontalläge i vår gudomligt sköna soffa. Därefter tog vi oss ut i spåren igen för att trycka några timmar till. Sitter sedan i bastun efter passet med hälften av min stuga när tränarna kommer med brådskade information om att vi ska infinna oss hos dem snarast. Hungriga, rödmosiga och tömd på all kroppsvätska stressar vi oss dit och får reda på att 4 ska bli utvalda på dopingtest av RF. Höll alla tummar jag hade att jag skulle slippa. Istället blev stackars Elina utvald och måste kissa i en plastburk medan alla vi andra gick tillbaka till vår stuga och käkade Nobel-tacos.

Mitt och e:s rum
I vår stuga ville ingen sova ensam
 
Dag 3
Sjukt fint väder denna dag. Tänk er bara att dra ut tidigt på morgonen och glida fram i ett helt öde spår medan solen går upp. Riktigt härligt med tanke på att jag spenderat de flesta senaste träningstimmarna inne i byggs-spinningrum. Efter lunchen åkte jag och Elina och handlade nere i Orsa till våra kära stugmedlemmar. Mot kvällen sprang de allra flesta natt-cup och var ute himla länge och pulsade i djupsnön. Själv stack jag ut med pannlampa i spåret på ett riktigt myspass. På kvällen åt vi dipp och tittade på Paradise Hotel i vår stuga innan vi somnade sött.




 
Dag 4
Sprang ett löppass på förmiddagen innan det på kvällen var dags för skidstaffet mot Eksjö. Trots världens isigaste spår visade vi vilket olgy som är bäst på skidor.En segerbastu och finmiddag på det drog vi oss lite senare mot tränarstugan för gemensamma lekar som sammanfattningsvis gick ut på att man skulle tippa med makaroner hur stor chans sin stuga hade att ta hem olika grenar. Efter det kalasade vi på vår melon och gick till sängs med höga förväntningar på killarnas luciatåg som inte blev infriade.
 
Drar en Northug..
Arga leken

 
Dag 5
Missade julkalendern och började tillsammans med elina på städningen medan de andra roade sig med att hälla ut ris på golvet. Tränade sista passet i ett skidspår fullproppat med gubbar och barn. Tryckte buffé och tog oss hemmåt mot viken med ett välförtjänt fikastopp längs vägen.
Känns lite vemodigt att det här var mitt sista skidläger med olgy. Snart bara en termin kvar på dessa tre år.
/S

Kommentarer
Postat av: PappaLars

Jag blir avundsjuk och skulle också vilja åka på träningsläger med dig någon gång.

2013-12-18 @ 11:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback