Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Sommarjobb

Hade som sagt anställningsintervju idag. Eller gruppaudition närmare bestämt eftersom jag redan gått vidare från intervjun. Det handlar i alla fall om ett sommarjobb som badvakt i Furuviksparken. När jag kom dit möttes jag av cirka 150 råseriösa jobbsökande personer som verkade ha gått all-in i sina ansökningar och var förberedda till 110%. Tvärtemot mig då som knappt visste vad jag hade sökt till. Hård konkurrens var det med andra ord och om jag ska vara ärlig tror jag inte att jag kommer få jobbet. Om dom inte charmerades av min extremt härliga och hesa röst jag har just nu förstås. Det tog ju faktiskt bara 30 minuter för mig att få dom att förstå att jag faktiskt heter Moa. Då kan ni tänka er hur resten av frågorna gick att besvara. Att de andra ansökarna satt bredvid och hörde vartenda ord var extra härligt. Kan ju säga att jag stack rätt fort därifrån när det var slut.

Puss/ Moe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback