Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




UPPKÖRNING

Åh fyfan vilken eftermiddag. Klockan 16:38 befann sig jag och pappa utanför trafikverket. Klockan 16:45 skulle min uppkörning dra igång så det var lugnt tänkte vi. Pappa drog iväg och kvar stod jag och kände mig hyfsat lugn ändå. Det där lugnet fick jag inte behålla länge alls då inspektören några minuter senare berättade att jag tyvärr inte fick köra eftersom mitt legitimations giltighetstid tydligen gick ut den 20 augusti. Helvete. En liten strimma hopp dök upp igen då hon sa att jag fick 10 min på mig att lösa detta, förslagsvis att få dit mitt pass.

Jahapp, ringer jag pappa så borde han kunna åka hem från jobbet och hämta det, tänkte jag. Ringde-upptaget. Ringde igen-upptaget. Sådär fortsatte det i säkert 5 minuter till och jag började ge upp hoppet. Skickade 1000 sms till pappa och ringde både till mamma, Jakob och hem men det verkade vara omöjligt att få tag på en endaste liten kotte. Ringde hem en sista gång innan jag tänkte säga till inspektören att jag skulle köra upp en annan dag istället. Och då ni, då fick jag svar. Min ängel till brorsa hade kommit hem och det verkade som att allt skulle lösa sig. Men nej så lätt skulle det inte vara. Självklart hittade han inte passet och jag hade inte en aning om vart det låg. Jaha, då var det kört igen då. Tack och hej.

Några sekunder senare ringde pappa. Äntligen. Han visste vart passet låg, beskrev det för Jakob och några minuter senare kom Jakob körandes till trafikverket med mitt pass i minst 180 km/h. Det kommenterade inspektören med "Det var som f**..Hur snabbt kom han hit egentligen? Vad jag vet så är hastighetsbegränsningen 50 typ hela vägen från er?" -Fast så snabbt kom han väl inte hit ändå? Han brukar alltid hålla hastigheten även när han är stressad, svarade jag lite taktiskt. För riktigt sant var det kanske inte, hehe.

Passet var på plats i alla fall och det var ju egentligen nu som det svåra började- själva körandet. Jag var sjukt stressad och mina ben har aldrig skalat så mycket men det gick riktigt bra och när jag var klar och hon sa att jag självklart var godkänd höll jag på att ge henne en kram för jag var så jävla glad! Så grymt skönt att kunna köra vart jag vill när jag vill utan förälder med mig!!!
 

Skickade som sagt en del sms till pappa, damp hade jag helt klart haha



Puss och godnatt/ Moe


Kommentarer
Postat av: ampan

HAHAHA, så jäkla skön. Grattis igen Moe!

2012-09-07 @ 00:32:03
Postat av: Annika

Fin blogg :)

2012-09-17 @ 19:25:57
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Svar: Annika

Tack så mycket! :)

2012-09-22 @ 00:41:01
URL: http://tjugosjub.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback