Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Lång-Äckel-djelfdlelddmfmel-SM

I helgen var det lång-SM. Vilken flopp. Kvalet i lördags var ett riktigt skitlopp men jag lyckades ta mig till söndagens final i alla fall. Innan finalloppet var jag så jäkla taggad, nästan mer taggad än någonsin. Jag skulle följa min plan till punkt och pricka och jag kände att det skulle gå riktigt bra. Inget kunde gå fel. Och så blev det, allt gick som en dans på rosor... fram tills 6e kontrollen. Jag stannar upp en bit innan kontrollen för att vara riktigt säker på vart jag ska då det plötsligt dyker upp en gubbjä*** som frågar om jag ska ha kontroll 58. "ja", svarade jag. "Bra, då vet jag vart du ska, följ mig", sa gubbjä**** och lät tillräckligt övertygande för att jag skulle hänga på. När vi en stund senare kom fram till kontrollen han lett mig till upptäcker jag att det är fel. "Vad fan, det här är ju fel!?!!!?", skrek jag så högt att gubbjä**** höll på att skita i brallan. Typ. Han mumlade något till svar och försvann sedan åt ett annat håll. Kvar stod jag och hade inte en aning om vart jag var. Inte förrän 11 minuter senare tog jag kontrollen. Konstigt nog var jag inte lika taggad längre...

Är fortfarande sur på mig själv för att lät någon annan förstöra mitt grymma flow, att jag litade på en liten pajas till gubbe som antagligen var ute efter att jävlas, att lura mig helt enkelt. Klantigt av mig, elakt av honom. 

Resten av banan gick bara sämre, bommade 11an och var så less att jag inte ens orkade leta rätt på den. Nya tag till medel-SM nästa helg känner jag. 


Desto roligare är att Linnea är på besök i viken igen, Sara kommer imorgon och Amanda på onsdag. Wehoo äntligen!




/Moe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback