Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Ett tag sedan

Vad har hänt sedan sist?? Att säga ingenting vore en fet lögn. Kommer inte ihåg senast jag skrev ett inlägg här, men nu har jag efter några veckors påtryckningar blivit tvingad av Bomans syrra att skriva ett.
 
Här i Viken rullar allt på som vanligt, eller???... Jag och Annika har fått tillskott i familjen, minstingen Kickan har flyttat in och tar sig för i våran nya lägenhet. Hon har det största rummet (hur gick det till?), hon vräker ut sig i soffan, hon tvingar oss att äta tillmans blodpudding och har köpt ett big pack med äckligt messmör som lyser gult i kylskåpet. Trots detta överlever vi vardagen. Hon är ju vår lilla hemmafru som städar, donar och bakar bröd om dagarna.
 
För tillfället så springer jag nästan ingenting. Min fot är kaozzz, så jag har lagt ner OL-säsongen 2012. Sammanfattningsvis skulle jag vid första åtanke beskriva den som skadefylld. Men ändrar mig snabbt till lärorik. Jag har lärt mig mycket om mig själv, vad jag och min kropp klarar av och inte klarar av. Nu rehabar jag för fullt och hoppas på en ordentlig tvättbräda och snygg rumpa till beach 13, en hel fot skulle inte skada det heller. Snart gör jag knäböj på pilatesbollen i sömnen.
 
Annars då?? Jo, de är fint. Jag ler lite för mig själv när jag tänker på allt som har hänt. Dock har lejonet gått iväg över savannen och återvänder inte förens om ett månvarv, men jag överlever.
 
Ha det bäst allihopa!!
Alice
 
REHAB!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback