Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




jul jul jul

Det märks att det snart är jul! Pepparkaksdegen står i kylen och förra veckan drack vi årets första glögg. Nu har vi handlat mer glögg, planerat för lussebak och ska även göra risgrynsgröt och vörtbröd i veckan. Men jag tycker att det är mysigt, lite snö skulle dock inte skada. Det snöade faktiskt idag, Ahnlén kom då med ett uttalande om att det skulle komma 5 dm snö under veckan. Sen blev det kallt och snön smälte bort....

Jag tror inte att vi kommer ha några fler riktigt vintriga vintrar i Sverige. När jag är gammal kommer jag berätta för mina barnbarn att på min tid, då fanns det något som hette snö minsann.

Nej, nu ska jag inte vara sån. .

ha det bäst!!
Alice


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback