Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Egypten!

Hello everybody!

Här sitter jag och försöker torka efter en lång dusch. Ömsar skin gör jag också. Min bleka hy vill nog inte vara i sol och värme, först blir den rosa, sen försvinner den. Men en massa fräknar har jag fått i ansiktet, dom tycker jag allt om!

Kom ju som sagt hem från Egypten i torsdags. En riktigt trevlig resa med halva släkten, mormor, morfar, kusiner och hela faderuttan. Totalt tio pers om jag har räknat rätt. Vi var i Sharm el Sheik, ett riktigt dyk och snorklings paradis, fast jag är rädd för havet, så det kanske inte riktigt är min grej. Charterresor över huvud taget är nog inte riktigt jag, har lite svårt att sitta still, jag vill helst upptäcka en häftig stad, vandra mm. Men detta var ingen sån resa, det var en umgängesresa, och mormor och morfar på 80 bast orkar inte riktigt flänga runt hur som helst. Kan i alla fall säga att jag har haft det riktigt bra. Sol, bad, god mat, härliga människor, fina löpturer på stranden, tuffa tennismatcher osv. Blev även jagad av en vildhund, men räddade mig själv genom att klättra upp i ett badvaktstorn.

Vi gjorde en riktigt häftig utflykt då vi åkte kamel ut till ett beduinläger i fullmånen på natten, åt där, satt runt elden, tittade på stjärnorna mm. Riktigt häftigt!

Alice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback