Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




TORSDAG

Bra dag idag. En kort skoldag, ett fint träningspass och ikväll har vi kört "burken" här på olgy och fortsätter nu lekandet med "maffia". Olgy börjar sakta men säkert omvandlas till någon slags lekstuga tycker jag, men det gillas!! Man blir aldrig för gammal för lek.
Fredag imorgon redan. Gött med helg men ändå inte. Skönt att komma hem och slippa stressa med disk, tvätt, handling och matlagning. Ibland kan jag få panik över allt som måste göras. Samtidigt så känns det som att jag blir erfaren av att bo här då jag får leva som vuxen och får ta hand om mig själv hela tiden och det är ju bra. Erfarenheter är alltid nyttigt. Dessutom trivs jag bra här med lek och spring mellan lägenheterna. Snart är det slut med det. Eller snart och snart, drygt halva tiden har gått. Men vad händer efter studenten? Vart ska jag ta vägen då? Funderar på att resa, eller börja plugga..eller jobba ett tag kanske? Varför inte chilla något år?
Nej, det är för tidigt att börja tänka på det här nu.

Puss och kram. / Moe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback