Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




ÅRET 2011

Summerar året som varit. Firade in det nya året 2011 med ett härligt gäng hemma i Gävle. 



JANUARI:



Första helgen i Januari blev det en helg i Stockholm för Shopping och The Studio besök. Hade pokerkvällar i Viken och vi tränade på som vanligt. Det blev en del svängar till Falun för träning på bana. Efter det var man värd en liten powernap, tyckte Amanda och Linnea. Jag var fruktansvärt dålig på att knäppa kort i både Januari, Februari och Mars...

FEBRUARI





Vi hade lite extra roligt och var lite extra fula i Viken en kväll. Pappa fyllde 50 år och det firades med middag på restaurang Bistro. På helgen firades han av sina vänner hemma i huset. Jag började bli rädd för en av mina lärare, haha och Jakob kom hem brun och fin från Gran Canaria och gjorde mig något avis.

MARS





En dag spenderades i bowlinghallen. Vi åkte till Örebro på öppet landslagsläger. Jag blev sjuk efter första dagen. Mars kommer jag ihåg som spanskans månad. Spanska med lilla Edith. Det känns som vi flängde i trappan till spanskasalen hela tiden denna månad, trots att vi inte hade fler spanskalektioner än vad vi haft tidigare på terminen. Skid-VM gick på TV vilket betyder nervositet för min del. Stenhård som jag är vågade jag knappt titta. 

APRIL



Vi på Olgy åkte till Tjeckien. Efter tre dagars resande med båt och buss var vi framme i Doksy. Båtresan dit var 19 timmar lång men riktigt trevlig. Vi underhöll oss på bästa sätt med att köra Maffia. Vi stannade till i Polen och bodde på finhotell. Träningarna gick uselt. Jag började fundera på om det var för att jag glömt bort hur man orienterar, om det var en för hög nivå för mig eller om det bara satt i huvudet. 




Vi började med grillkvällar. Tävlingarna började dra igång. Först ut var natt- och sprint-SM på Gotland. Det mesta såg bra ut och jag var riktigt taggad. En mindre detalj var att jag var sjuk. Natt-tävlingen fick jag hoppa över helt. Frisknade till innan sprinten och försökte mig på att springa. Det var ungefär lika jobbigt som att bestiga Mount Everest. Blev skithuspapper av två tävlingar alltså. Fick påsklov och åkte ned till Uddevalla ett par dagar och mös med släkten. Åkte till Jönköping för J-cup och till Stockholm för 10-mila. Fin tävling med trevligt umgänge. 

MAJ








Vi fortsatte med grillkvällar i Viken. Vi åkte till Italien på Skol-VM. En av dom bästa resorna jag gjort. Himla bra arrangemang. Alla störtsköna människor, trerättersmiddagarna på hotellet, tävlingarna, Tävling a la Maria (som gick ut på att snacka med personer från så många olika länder som möjligt. Jag och Agnes flängde runt som två hönor och snackade med allt och alla), allt vi gjorde..Vi hade så sjukt kul tillsammans med Eksjös Olgy. Hela gänget är störtskönt. Vill tillbaka nununu. 
3-orna började provade klänningar och var taggade för studenten. Pappa gjorde min kväll när han "drog en snygg pose". 

Det här tog ett braa tag. Resten kommer imorgon eller något. 

/ Moe







Kommentarer
Postat av: L

Vilka underbara bilder du tagit moe!! HIHI

2011 var kanske inte så pjåkigt ändå ;)

2012-01-02 @ 18:26:57
URL: http://norrlandsguuld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback