Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Året 2011 part two

JUNI









Jag och ett gäng från Olgy gick till skogen en kväll och sköt med "kålrotskanonen".  Jag sprang på en björn i skogen under ett träningspass. Höll på skita på mig av rädsla. Student- och avslutningsveckan drog igång. Vi hade avslutningdag med Olgy och vi ettor gjorde dikter till treorna som skulle ta sitt pick och pack och flytta hem igen. Det blev en händelserik och känslofylld vecka.





Vi fick det efterlängtade sommarlovet. Hanna Urby kom på besök till viken. Jag hängde på diverse olika restauranger i Gävle. Åkte på Jukola och sprang ett bra lopp. Partajade på båtresan hem. Jag sommarjobbade med att rita skolkartor. Åkte till stugan för sol och bad med tre fina vänner. Hade mysiga sommarkvällar och livet var bra gött.

JULI






Var på träningsläger i Sälen med klubben. Fortsatte att äta på restauranger om kvällarna med vänner. Så mysigt att sitta ute och njuta av sommarvärmen. Min vän Lollo åkte till USA för ett år som utbytesstudent. Åkte till Gotland en vecka för bl.a. sol, bad och Gotlands tre-dagars. Någon vecka senare drog Oringen igång. Att vinna Oringen har alltid varit en av mina största drömmar och i år gick drömmen i uppfyllelse. Det var en helt sjukt härlig känsla. Allt annat var också så bra den veckan: Vännerna, stämningen, avslutningsfesten. En av dom bästa veckorna på året helt enkelt. 

AUGUSTI










Augusti började med ett SM-läger och jag åkte på feber, halsont och öroninflammation i samband med detta. Sjukdomen höll sig kvar ett bra tag. Åkte till Uddevalla och kurrerade mig hos släkten ett par dagar. Mysigt. Åkte till Agnes i Värnamo och hade några grymma dagar med henne och Malin. Kom hem till Gävle igen. Plockade lite svamp med Freja en dag,  hängde hemma hos Amanda framför skräckfilmer, träffade my någon dag och njöt av sommarens sista riktigt varma dagar. Följde VM i orientering och började packa för en ny termin i Viken. 

SEPTEMBER





Vi nollade de nya ettorna. Sprang medel-och lång-SM. Jag skrev ut bilder och gjorde en grymt snygg tavla. Någon hjärtlös människa på skolan snodde min mobil så jag fick leva med en nokia ett tag där. Jag var med i en tävling inne på Ö&B och vann en stor toblerone. Vi hade en del tjejkvällar och filmkvällar på Olgy och jag fick med mig en del ettor till BJ-friidrottsarena några gånger för både träningar och spontantävlingar. 

OKTOBER







Åkte till Vansbro och sprang Ultralång-SM. Sprang också en av årets sista tävlingar, 25-manna. Bodde på hotell och hade det mysigt. Vi spelade myrfotboll en söndag i Viken. Uppsalas orienteringsgymnasium kom på besök och på kvällen utmanade de oss i en innebandymatch. Spelade en hel del pingis och minnen från grundskolan väcktes. Fotade lite med Freja. Hade ettus festus i Viken. 

NOVEMBER






Vintern kom med stormsteg. Längtade till jul. Mös ofta ner mig i sängen framför Gossipgirl. Vi började kriga om statyetten. Åkte till Lollo en kväll och busade med henne och Tilde. Vi tjejer på Olgy gick på bio och såg Breaking Dawn och vi åkte och kollade på när killarna spelade hockeybockey en kväll. Jag gav också dagens ros till mig själv när jag kan ha räddat livet på en liten bortsprungen flicka. 

DECEMBER





.

Äntligen december och snart jul. Älskade jul. Bocken ställdes upp och brann ned veckan efter. Vi firade Olgys 35års-jubileum. En riktigt rolig kväll som jag kommer minnas länge. Vi hade Bak-KM. Åkte till Idre på träningsläger och jag bröt fingret. Var på julbord hos Freja och hade avslutningsmiddag med Olgy. Blev äntligen julafton och den firades med släkten i Uddevalla. hälsade lite på kusinens orm. Var väl inte jätteförtjust. Mamma var desto mer förtjust. Var på bio med E &F en kväll och såg New years eve, hängde på café med E, T och L en eftermiddag och åkte till Grönklitt för att fira nyår där. Mysmysmys!

Kärlek till min familj mina vänner och alla som finns i mitt liv. Puss på er.

/ Moe 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback