Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




10 januari

En ny termin har rullat igång. Har gått halva tiden på Olgy nu. Känns helt sjukt. Tiden går verkligen så himla fort!! Kom att tänka på när treorna som gick ut i somras sa att det är lätt att bara ta allt för givet, att glömma bort att njuta av allt roligt vi faktiskt gör här. Från och med nu ska jag ta vara på den här tiden, göra det bästa utav det och bara ha det gött. Det får bli ett av årets löften.
Idag har varit en bra dag. Fick fina besked i skolan och humöret har varit på topp. Ikväll har jag och Linnea gjort hemmagjord lasagne och nu sitter vi ett gäng och har spelkväll. Kör "galenpanna" nu vilket innebär att man blir tilldelad en varsin karaktär och ska sedan lista ut vilken denna karaktär är genom att ställa ja/nej-frågor. För att komma ihåg allt jag vet hittills skriver jag ner det här:
Jag..
* är en man
* är en seriefigur
* är ingen disneyfigur
* är inte med på julafton
* har syskon
* lever på jorden
* jag är världskänd
* kommer inte från Sverige
* är en av fyra av mitt slag
* är snarare med i ett bebisprogram
* visas sjuukt tidigt på morgonen

Fortsättning följer...

Xoxo / Moe


Kommentarer
Postat av: någon smart

TELLITUBBIIIIISSSSSS

2012-01-11 @ 21:54:11
Postat av: Svar: någon smart

Ojoj, du måste vara riktigt smart du! Har du något namn? :D

2012-01-22 @ 21:54:56
URL: http://tjug

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback