Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Barndomsminne

Idag när jag cyklade till skolan hände något rätt coolt. Helt plötsligt kände jag en lukt som jag var säker på att jag hade känt någon gång förut men varken var eller när. Tänkte på det under hela biologilektionen i princip och då kom jag på det. Res tillbaka i tiden sisådär åtta år. Jag har precis gått i mål på "Gefleortenterrängen", ett tävlingslopp som de flesta barn i Gävle som gillade att springa deltog i. Jag hade pustat och och blivit rejält röd i ansiktet av ansträngning (banan var ju trots allt 600 meter ;) Eller var det 500?) Det var dags för prisutdelning och alla som varit med fick gå upp på stora scenen och ta emot ett pris bestående av lite smått och gått från Gefleortens Mejeri. Jag tyckte att det var skandal att alla fick pris och inte bara dom som var snabbast.. Det var i alla fall just precis där och då som jag kände den här lukten senast. Hur kan jag komma ihåg en lukt i åtta år? Ännu sjukare är att jag kunde komma på att det var just där jag kände lukten senast. Är det ens möjligt? Skallen måste slagit slint. Men jag blev påmind om ett fint barndomsminne i alla fall. 


Förra veckan provade jag och Ampan en metod att börja skratta så snabbt som möjligt på. Denna funkade inge vidare men jag kom med en annan metod som bjöd på många härliga garv den kvällen. Gick verkligen inte att sluta garva!!

/ Moe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback