Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Julstämning

ÅH snart är det jul igen! Fasen vad den är mysig. Jag kommer aldrig växa upp känner jag, för jag är lika förväntansfull varje år när det gäller julklapparna. Dessutom älskar jag min släkt, vi har det så mysigt varje år. Förra helgen bakade jag pepparkakor, skulle gjort det med några på olgy förra veckan också men då blev det lite massuppfittning, eller jag menar missuppfattning om vilken tid det var så missade det.
Gävlebocken har ställts upp också, får se hur länge den står kvar. Skulle vara en merit att ha bränt ner den någon gång i sitt liv men när pappa sa att man får böta cirkus 500 000 om man åker fast började jag fundera på om det verkligen är värt det. Kom sedan på att mamma och pappa kunde bidra med dessa pengar om jag nu skulle åka fast (vilket jag inte skulle göra, dagens klumpiga, pajas poliser skulle jag med lätthet springa ifrån) men det förslaget blev nedröstat ganska snabbt. 
Jag och släkten har i alla fall dragit igång en tävling där alla får tippa vilket datum den bränns ned, om den nu gör det. Endast en av oss tror att den inte kommer att brinna i år och det är min käre bror och medtävlare Jakob. Priset för segraren är 50 kr av alla andra, så Jakob, du kan börja samla ihop pengar redan nu så att du har råd att ge pengar till mig sen ;) Sälj bullar utanför ICA eller något, eller fråga mor och far om du får låna i värsta fall. 
 
Förövrigt så är det svingit kallt där jag befinner mig just nu. Termometern visade runt -20 grader idag, inte att leka med. 
 
 
Nu ska jag checka ut. Puss och hej/ Moe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback