Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Tjeckien part one

Heeej!
Sitter på hotellet i Trutnov, Tjeckien, och väntar på käk efter dagens träningspass. Idag var det långdistans med tidtagning och gps som gällde. Satan vad nervös jag blir av gpsn då jag vet att alla kan se hur jag springer. Jag springer runt som en höna och yrar hur mycket som helst. Bra att jag får träna på detta med andra ord. På hemvägen upptäckte jag och Micha att tjeckerna inte har några andra gardiner än vita spets gardiner. Det är ta mig fan så att vartenda hus här har sånna gardiner. Försökte hitta ETT enda hus utan sånna gardiner men tydligen bor det bara chickens här som är livrädda för att sticka ut, alltså genom att ha t.ex. gröna gardiner.
Har det väldigt bra här i alla fall. Hotellet vi bor på är fint, träningarna har varit riktigt roliga och det är gött att träffa lite nytt folk. På kvällarna går vi igenom träningarna och avslutar det hela med lagtävlingar. Mitt grymma lag fick efter lite om och men heta Kukurice (någon som kan klura ut vad det betyder?) och på gårdagens tävling, den första, levererade vi.
Nu blir det lite vila här innan nya aktiviteter.
Pusspuss/ Moe

Kommentarer
Postat av: Sandrine

Hej!

Jag googlade och hittade att Kukurice betyder majs.

Vad gjorde ni för lagtävlingar att ni fick majs?! xD

Ha det fortfarande bra i Tjeckien!

Sandrine

2012-08-09 @ 08:47:51
URL: http://sandrine-schweden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback