Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




SM

Har varit blandade känslor den här helgen. Natt-SM i fredags kan jag summera lite kort med: Fy faan vad dåligt. Sprint-SM kvalet dagen efter var desto roligare. Ja, jag bestämde mig för att springa ändå, tänkte att folk fick säga vad de ville, tycka att jag fuskade osv. Det viktiga är att jag själv vet att jag inte kände till området. Loppet utförde jag ungefär som planerat. Lugnt och metodisk utan några större misstag och det räckte till en delad andraplats i mitt heat och därmed en plats till dagens final. Hade samma plan idag, att hänga med på kartan hela tiden och inte hetsa. Gick riktigt bra måste jag ju säga då det faktiskt blev en plats högst upp på pallen för mig idag! Wiie, SM-guld!! Det var en riktigt härlig känsla att springa på upploppet och känna att man gjort ett riktigt bra lopp och att få det bekräftat av både speakern och folkets jubel. Och grattis till duktiga tjejerna Frida och Sandrine som tog hem andra-och tredjeplatsen!

Denna underbara dag avrundades med en fika med Einar i väntan på att hans tåg skulle gå :)

Nu är det 3 veckor kvar tills nästa SM-helg. Sjukt taggad! 

Puss och godnatt/ Moe

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback