Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Stress

Håller med våran gästbloggare Annika lite om att det är mycket i skolan nu som tar kål på en. Samtidigt så vill man inte ägna allt för mycket tid till skiten för det finns tusen andra saker man mycket hellre gör, som att umgås med alla på olgy. Den här veckan har jag till exempel bara ägnat cirkus 30 minuter på plugg trots att proven närmar sig med stormsteg. Dessutom går jag runt och är konstant stressad. Just nu klarar jag knappt av kombinationen av att hinna plugga, diska, tvätta, laga mat, handla och allt vad det är. Allt facebookande, bloggläsande, ja den där ständiga uppkopplingen tar också sjukt mycket tid. Trots att jag inte känner något behov av att läsa om vad andra gör, säger och tycker så läser jag ändå allt som händer på facebook och i bloggvärlden. Har jag inte gjort det innan jag lägger mig kan jag knappt slappna av. Illa? Mycket illa. Har börjat ta tag i det här nu i alla fall så nu har jag slutat följa flera bloggar på bloglovin och imorgon ska jag sätta mig och rensa bort "oviktiga" personer på facebook, jag ska bara följa de som står mig nära, de som jag bryr mig om och som bryr sig om mig. Tack stressen för den här tiden du levt i min kropp men nu är det tack och hej. Nu ska du bort från mitt liv.

Varje onsdagkväll från och nu kommer vi att bli bjudna på fika av Grete i den så kallade "Bodegan" så ikväll var vi där och fikade och avslutade kvällen med lite pingpong inklusive straffslag. Nu är jag så trött att jag inte vet vad jag heter så det blir en tidig kväll för mig. 









Puss och godnatt. / Moe



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback