Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Stockholm

Hej allihopa!

Imorse bar det av till Stockholm för den första Silva League tävlingen för i år för min del. Jag har ju som sagt gått och fått löparknä och har inte kunnat springa på ett par veckor. Har fått köra styrketräning och cykling istället. Igår var jag dock ute och testade knät och det kändes förvånansvärt bra ändå. Bestämde mig för att ställa upp i dagens tävling och jag är riktigt nöjd att jag lyckades ta mig runt hela banan utan att komma upp i den där "smärtgränsen" som tvingar mig att avbryta löpningen. I början sprang jag mest och bad till gud om att knät skulle hålla så då glömde jag helt bort att orientera och missade ettan med typ 4 minuter det första jag gjorde.. Annars är jag hyfsat nöjd med min prestation, lyckades få till en del sträckor fast med ett lugnare tempo än vanligt.

Dagens bästa:

Att kunna springa en hel bana igen
Det underbart fina vädret
Alla underbara vänner
Terrängen, älskar Stockholm
Käk på Kina-restaurang med klubben ikväll
Chill i sängen på hotellrummet just nu

Imorgon väntar en ny tävlin:medeldistans. Får se vad knät tycker om det. Kanske tycker det att det har fått springa tillräckligt den här helgen. Kanske vill det springa mer.

Sist men inte minst måste man ju gratta min sambo Linnea som sprang in på en fin fjärdeplats och Rebecka som fortsätter att leverera. Idag spurtade hon i mål som tvåa bara två sekunder efter segrarinnan. Grattis flickoooor!


/Moe

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback