Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Less, less, less!

Av rubriken att antyda så är jag rätt less...
Idag har jag, Annika, fått äran att gästblogga! Tyvärr kommer detta att bli någonting redaktionen kommer ångra starkt och jag lär väl aldrig bli förfrågad om att gästblogga igen..
Som sagt så är jag rätt less, jag går på orienteringsgymnasiet i Sandviken men det enda jag just nu är bra på är att skada mig, vara sjuk, tappa bort mina mest värdefulla saker och irritera mig på människor som gör dumma saker.
Igår följde jag med ut på långsträcks-OL i Kungsberget och jag var supertaggad! Hade inte tränat på sisådär tre veckor p.g.a löparknä och nåt j*vla virus som läkaren kallade höstblåsor och som förekommer mest på dagis, kul!
Men igår jag var TAGGAD! JAg startade ganska tidigt och efter ca 100 m stukade jag foten. Men dum som jag (som vanligt), så fortsatte jag mot första kontrollen av två.
Väl på väg in mot första kontrollen så strejkade kroppen totalt, eftersom jag antagligen inte är helt frisk ännu, och jag bestämde mig för att gå hemåt... Jag börjar ta mig nedför ett av Kungsbergets igenvuxna hyggen och när jag gått en bit bestämmer jag mig för att kanske kolla på kompassen åt vilket håll jag går åt i alla fall. Jag kollar på tummen och inser att det inte sitter någon kompass där.. Hmm, någonstans i bröten och skiten så har jag tappat kompassjäveln tillsammans med min lupp(förstoringsglas), bra jobbat Annika! Typ 1500 kr slängde jag iväg bara för att jag var så jävla TAGGAD på träning...!
Jag tog mig tillbaka till bussen, deppade lite, lindade fotjäveln och ringde pappa och wajnade lite!
Aja, det kunde ju ha varit värre, jag kunde ju ha träffat på en björn, blivit uppstyckad och liggande där som fågelmat...

Om man ska bortse från att jag är i sämst form, att jag aldrig blir frisk, att jag förstör mina vrister jämt och att Silva League står bakom hörnet och jag inte har någon kompass så är det ju skolan också.. JAg har tröttnat rejält på skolan... Känns som att man inte gör något vettigt alls i skolan men när man sen kommer hem så inser man att man har så jävla mycket att ta igen. Så då sätter man sig och ska plugga men då finns det en massa andra saker att göra så då går det åt helvete att plugga då också..

Aja, förutom all deppig skit denna veckan så har jag lärt mig en viktig sak: Ta aldrig skit från andra, man vet alltid bäst själv! Låt aldrig någon trycka ner på dig, låt bli att umgås med den/dem och håll dig till riktigt folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback