Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




100% christmas

Imorgon börjar en såkallad programvecka. Vet inte riktigt vad det innebär mer än att det blir slappare än vanligt. Förutom fysikprovet på tisdag då som jag mer än gärna skulle vilja slippa. Lär väl få G på det provet också som jag fått på alla prov det här året. Typ.
Idag blev påminnd om att det endast är en vecka kvar i skolan innan det är höstlov. Hur skönt?! Vart tar alla veckor vägen? Snart jul ju!!! Och julen helt klart det bästa som finns. Julpynta. Julbaka. Julkortstillverka. Göra snöänglar i snön. Ha snöbollskrig. Lyssna på julmusik. Julklappshandla. Julgranspynta. Kolla på massa mysiga julfilmer. Det går inte att beskriva känslan kvällen innan julafton och känslan när man vaknar upp på julaftonsmorgonen och kommer på att det är julafton. Det första jag alltid har gjort och gör fortfarande är att slänga mig på julstrumpan och kolla vad som ligger där i. Haha när ska jag växa upp?! En julafton med hela släkten samlad, JULKLAPPAR och julgodis är något alla borde få uppleva varje år. Och nej julen är inte överskattad. Snarare tvärtom. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback