Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Söndagskväll


Nu ikväll har vi Olgy-barn gjort ett kvällsbesök på skolan för en föreläsning av tre före detta Olgy-barn: Jerker Lysell, Tove Alexandersson och Olle Boström. Alla tre var med och sprang VM i år. Helt sjukt. Även fast VM ligger vääldigt lång bort för min del så blev jag verkligen inspirerad av dessa tre kloka människor. +++ Till dom. Inspirationen jag fick idag kommer jag nog leva på ett tag fram över. Jag röstar på att det borde finnas fler av sånna här föreläsningar. Det är ju givet.  Nu när alla treor tog studenten fick vi ettor i uppgift att skriva en om en varsin trea. Jag och Anki skrev om Tove ( och Joline förresten) och så här löd Toves fina dikt, haha:

Tove du brukar alltid vinna, men ibland är vi rädd att du ska försvinna. När du inte är i viken blir vi väldigt besviken. Du springer som ett djur och borde sitta i bur. Fast nej, du får inte sluta kuta, då kommer vi dig skjuta. Men hur ska vi göra för att över dig vinna? Kanske låta din kompass försvinna? Fast du vinner väl ändå din gudinna. Vi får väl nöja oss med en andra placering, det är vi ganska vana vid inom orientering. Vet du vad jag kom på igår när jag satt och sket, samtidigt som jag spanade in en get? Jo att Tove du är ju riktigt het. Fast det är klart att du redan vet. Vi vill iaf tacka för att vi dig fått lärt känna. Och glöm inte att det är i viken du hör hemma. Du är omtänksam och rar, och vi kommer sakna dig alla dar. Snart kommer du nog tjoa och tjimma eller kanske svimma. Du har nämligen ett glas whiskey att dricka kvar, fast den som spar han har…Nej drick nu din dunderhonung och du blir en redig konung.


Imorgon är det en ny skolfri dag, vi kör på träningsdag istället. Ett teknikpass i Hofors och ett i Storvik. :)


Godnatt alla ni. / Moe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback