Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




uppdate

tjatja
ligger i sängen nu och suuurfar runt lite. mer än så blir det liksom inte, orken tryter! idag har vi tränat på två medeldistanbanor, och det har varit kul men jobbigt. vädret har inte direkt varit på vår sida, imorse regnade det hela tiden, och nu i eftermiddags övergick det till blötsnö, så hela eftermiddagspasset genomfördes i ös-snö eller hur man nu säger (som ösregn fast med snö). allting är nu dyngsurt och jag undrar hur det ska torka ills imorn :o
vid lunch sprang vi en ultra-sprint som nordi anornade. martin vann överlägset på 1.06, sedan hade någon typ 1.40 eller nåt. jag hade 1.58! Det var riktigt klurigt och man kunde inte ens springa mellan kontrollerna som satt tätt och bestod av tejpbitar med siffror på. de satt gömda bakom blomkrukor och i hörn osv. på kvälen körde vi en till, men över ett lite större område så man kunde kuta lite grann. sen har vi legat däckade i sängen och klagat över all värk överallt och fasat inför morgondagen. då väntar ett långpass och sen en kurvbilds-ol med sjukt mycket kurvor att klättra uppför och nerför. phu.
hittills har det med andra ord varit ett riktigt skoj läger, precis som det brukar vara. man tränar, äter och sover. och däremellan blir det rätt mycket slapp-tid! lovisa och ida briljerar med sina spel-skills. ida kör på sin mobil och jag lämnar frivillgt över min till lovisa som kan fixa lite så jag får bättre highscores på alla mina spel. haha, jag suger verkligen på allt vad data/mobil/tv-spel heter. jag håller mig till yatzy som jag laddade ner i förrgår typ, och det gillar jag bara för att det är slump vad man får för poäng typ! och då måste jag bara tillägga att jag har kört det många gånger dom här dagarna, men när lovisa tar mobilen och tänker spela det lite, gissa vad som händer! jo hon får yatzy tre gånger i rad! jag har fått det tre gånger av dom hundra jag har kört det! gaah, jag och spel hör inte ihop.
nej, nu har tiden rusat iväg! om det ska bli tal om någon träning imorn så måste jag sova på dirren! godnatt på er!
lite bilder från dagarna som gått! inga jätteroliga kanske, och tyvärr inga in-action bilder,
men det blir inte så eftersom alla kör stenhårt på träningarna! ingen hinner fota liksom! ;)


/Rebeckis + Polen-gänget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback