Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Semeldagen!

Hejheeej!
Idag är det j som sagt semeldagen! Dessutom är det internationella kvinnodagen, men den tycker jag är tråkig. Det händer ju inget speciellt bara för att man är tjej ändå? Det enda man får höra är trista skämt som typ "haha, alla kvinnor har en dag, vi män har 384!!!" man ba, haha roligt, ha så kul på era dagar DÅ! Suck.
Nej, då är det mycket mer intressant med semeldagen! Särskilt eftersom Amanda överraskade med semlor från Marangoni till henne mig och Lovisa. Jag som trodde det skulle bli en semelfri fettisdag! Ska bli gött med en semla om sisådär en timme iaf :) Thanks Amanda!
I alla fall, har ju haft lov rätt nyligen också... Åkte tjejvasan och det gick verkligen grymt bra, sen har jag spenderat resten av tiden uppe i grönklitt och åkt skidor och sprungit hela dagarna. De var roligt, och vi hade så fint väder hela tiden! Nästa år ska jag åka Vasaloppet, ska anmäla mig i helgen eller nåt hade jag tänkt, hehe :D Tror det blir i princip hela familjen som åker, (inklusive Jakob :D) föutom mami :P Hon kommer få åka som en dåre längs spåret och langa dricka och kexchoklad, hahah! Näe, hon sa att hon nog flyr till Kanarieöarna då ;) Haha, skämt åsido. hehe.
Nu har jag helt plötsligt blivit försatt i en situation som betyder intervallvecka denna vecka. Det är Jakobs fel, han inspirerade mig till denna galna idé. Så idag har ja klarat av två intervallpass och igår ett. Jag är redan helt slut, hur ska detta gå?! Men om jag ska ta fram min seriösa träningssida så är det bra med en sån vecka nu efter all skidåkning i vinter. Måste liksom "väcka" kroppen nu, för det är trots allt bara en månad cirka, till tävlingssäsongen drar igång!
Imorgon är det passande nog semmelcupen (typ nåt sånt iaf).. Och det är nattorientering i typ stadsområden. Det är i Gävle så sen ska jag hem till min söta Jakob och vara där på kvällen och torsdagen :) Ska bli myys!
Nej, nu måste jag plugga lite.
Ha det bra och ät många semlor, det är ju bara semeldagen en gång om året!
Kram/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback