Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Nämen, en söndag!

Hejsansvejsan!
Idag är det söndag. En ganska skönt dag med andra ord! Jag har tränat, sen spenderat lite tid i klubbstugan på ett tjejmöte och sen kartgenomgång. Det tog sin lilla tid, så vi kom inte hem förrän vid tre. Då chillade jag, fick lite viktiga saker gjorda och nyss åt vi middag.
Igår var jag och sprang intervaller på de fina grusvägarna i skogen där jag bor. Fiinfint var det, med en varm sol så att jag ville ta av mig överdragsjackan till och med! Men behöll den på, man ska ju svettas in våren som man brukar säga. Sen åkte jag och mamma in till stan och köpte nya jeans till mig och det var jag i stort behov av då tre(!) par av mina har gått sönder, varav ett par av dem var mina favvo-jeans! Buhuu. Men de nya är både sköna och fina så de ska nog fungera utmärkt som ersättare ;)
Ja sen var det kväll och nej jag tittade inte på melodifestivalen. Dock gick det ju inte att missa att lille ponken saade vann. Grattis till honom... Heheh.
Nu har jag inte så mycket mer intressant att berätta... förutom att det är sorligt nog är sista lediga helgen innan hör och häpna mitten av maj! SNYFT! Kommer ju iofs mellanlanda här hemma mellan olika läger och tävlingar men det är inte ofta jag kommer vakna hemma och sen somna hemma samma dag. Så ikväll ska jag mysa massor så det räcker ett tag! Det blir hemmalagade semlor och solsidan, och sen bröllopsfotografen.
Tävlings och lägershemat ser ut som så att i helgen är det örebro open, sen tar jag tåget hem och struntar i skolan mån-tis för att på onsdag åka till polen. Helgen därpå är det gotlandsläger och samma söndag drar vi till tjeckien, kommer hem måndagen och på helgen är det sm på gotland och därpå ett troligen välbehövligt påsklov! som ska spenderas i skåne :) sen j-cuper igen, 10-mila, ytterligare j-cuper... herreguuuud. känner att jag inte har något liv! eller är det det jag har?
/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback