Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Första Inlägget

Hej solstrålar!

Hur tråkigt är det inte att treorna har lämnat oss och viken? Sviiiin tråkigt alltså. Men ska man hitta något positivt med det så är det att jag, Moa Enmark nu får börja skriva i denna fina blogg. Hur kul?!?!?! Dock är jag inge bra på att vara seriös när det gäller bloggskrivande så det kommer krävas ansträngning. Inte har jag varit bra på att uppdatera på min egna blogg jag haft sen tidigare heller. Fast den är ju i och för sig bara för mig själv (den är lösenordskyddad och det är bara jag som kan lösenordet) så det är ju inte jättekul att skriva där. Då börjar i princip alla inlägg med: Hej Moa och slutar med hejdå Moa, Haha… Men nu är jag jättetaggad på börja skriva här i alla fall! Börjar med en presentation så ni lär känna mig lite bättre:

Moa heter jag som sagt men i Viken heter jag även Fishmoe, moefish osv.. Alla dessa namn!!! Glömmer nästan bort mitt riktiga. 
Jag kommer från Gävle där jag just nu sitter och skriver. Jag har en fin familj, mamma Elisabet, pappa Anders och broder Jakob. Kan tänka mig att mamma blir stammis här på bloggen nu när dottern sin börjar skriva. Kommentarsfältet lär väl svämma över av kommenterer från henne också… Men det kan va kul de å ;) 
Förutom orientering( som för övrigt har gått riktigt uselt en lång period nu) gillar jag friidrott. Tränar det aldrig på grund av tidsbrist men tävlar lite när jag känner fört. 
Jag trivs jättebra i viken och tycker om alla gobitar som finns här. Min stora förebild är Rudolf Andersson, alltså pappan till Sune. Min egna pappa är också en stor förebild men frågan är ju om inte Rudolf är snäppet vassare? 
Vet inte vad jag mer ska skriva. Kommentera och fråga om ni undrar något bara, hihi. Jag slänger upp lite bilder så ni får se hur bloggerskan faktiskt ser ut.


Förresten, hur kollar man statistik och sånt? Hur många besökare har denna blogg egentligen? Runt 1000000000000000000 om dagen eller är det ännu fler?!




 



Puss så länge. /Fishmoe


Kommentarer
Postat av: Saraa!

Det finns en lite flik som heter statistik när man loggar in och trycker på blöggen (: jag ser fram emot att du utvecklar hela grejen med rudolf! Pöss

2011-06-26 @ 09:23:04
Postat av: Marjon

Välkommen F.Moe! :)

2011-07-02 @ 17:56:12
Postat av: Sara

Hehe, F.Moe skulle kunna tolkas på olika sätt..

2011-07-09 @ 21:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback