Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Gotlands tredagars- jaktstarten

Det var alltså dags för jaktstarten och jag var taggad till tusen. Kände mig snabb i ben och huvud. Det här kommer gå fint tänkte jag. Stack iväg. Tog ettan och sprang vidare mot tvåan trodde jag. Orienterade fint in mot kontrollen. Kollade upp och såg kontrollen sitta precis där jag ville. Sprang fram, kollade kodsiffran som alltid, även fast jag visste att jag var rätt. Fel. Whaaat?! Kollade på kartan igen och upptäckte mitt härliga misstag. Jag hade lyckats vika bort kontroll två och sprang efter ettan direkt till trean. Var bara att vända mig cirkus 180 grader och kuta tillbaka. Värdelöst. Tog mig runt hela banan men det var knappt. Något bra ville man ju göra, så såg till att vinna spurten med 11 sekunder i alla fall ;)







Kvällens roligaste. Upptäckte att pappas syn inte är den bästa när han drämde iväg bollen mot hålet i mitten som är täckt med plast. Och då stog han 1 meter ifrån, max. Gud va vi garva!


/Moe



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback