Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




hejhoppigaloppi

Sara sa åt mig att hålla ordning här på bloggen. Hennes önskan är min lag!!

Just nu kommer jag faktiskt inte på någon bra och rolig sak att berätta så jag börjar med två dåliga.

1. Jag är sjuk. Inte så sjuk att jag ligger nedbäddad utan så att det hela tiden gör ont i halsen, jag inte kan träna och blir helt slut av att gå upp för alla trappor här i huset. Det suger. Totalt har jag tränat sex gånger 2011, men ja ä int bitter, ellerrr?

2. Det är näst intill krig i Egypten = charterresan som jag och hela halva släkten har bokat in oss på blir med stor sannolikhet inte av. Ärligt talat är jag inte så insatt i vad hela grejen handlar om, men jag tror att det har att göra med Hosni Mubarak. Det hade ju varit skönt att komma iväg en sväng, få lite fräknar på kinden och snorkla med Nemo... Också kommer den där mannen och saboterar ALLT.

Det gäller att se positivt så saker och ting. Sjukheten gör att min skadade får vila vilket den behöver och en försvunnen solsemester gör att jag slipper bränna mig precis som jag alltid gör när jag befinner mig längs varmare breddgrader.

Nu kom jag på en rolig sak! Det är SM i en väldans massa soporter i Sundsvall denna vecka. Bland annat startskeleton, innomhussurfing, skoter, curling, dragkamp och........... barabarappnadam SKIDOR!!!!!! Självklart åker jag hem till helgen för det är en del riktigt tunga namn i startlistorna såsom Charlotte Kalla, Anna Haag, Marcus Hellner, Anders Södergren, Emil Jönsson, Daniel Rickardsson m.m. Gissa vem som kommer springa runt på Södra berget med kameran i högsta hugg för att ta kändisbilder? Om jag får några snygga lovar jag att dela med mig av dom.

Enligt säkra källor är SM-spåren inte att leka med. Jag frågade Petter, min träningsflitige skidåkande vän om han hade testat spåren "Nääe, jag har inte riktigt vågat det" fick jag till svar. Petters träningsflitige skidåkande mor Marie flikade snabbt in i samtalet "Det var det värsta jag gjort! Det enda man gör är att ploga och saxa"

Ja, det är en del backar som SM-åkarna kommer ställas inför. Till exempel Smirnovbacken som är uppkallad efter självaste Vladimir Smirnov, den beryktade EKG-backen, toppbacken och drakbacken. Själv ska jag stå brevid och se blodslitet i deras blickar.
Hareeee/ Strong A
Alltid redo med tekoppen i högsta hugg

Kommentarer
Postat av: Marjon

Heja Alice och heja spåren i Sundsvall!

2011-02-01 @ 13:41:23
Postat av: Figge

Soporter i Sundsvall?? :P

2011-02-01 @ 16:42:12
URL: http://figge.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback