Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Tjoo breee!

Söndag idag då! Och det är redan mörkt ute. Ack och ve! Men jag lider inte, har pluggat färdigt för helgen och ska nu låta min hjärna sortera begrepp som amylas, mucin, ADH, finanspolitik, devalvering och andra intressanta/ickeintressanta begrepp (översätt: intressant=biologi/ickeintressant=ekonomipolitik) på egen hand medan jag ägnar mig åt rekreation i form av tv-tittande, apelsinkastande och andra busiga aktiviteter. 

Igår var vi på öppet hus på Hälsocenter på Sandbacka Park. Det var jag och girlsen som bor vägg i vägg samt några ettapöjks. Jag har glömt att nämna att vi har fått oss en liten utbytesstudent till OLGY! Han heter Mathias, är från Österrike och han är väldigt busig. Sen försökte jag få honom att lära min tyska om jag lärde honom svenska. Det gick väl sådär kan jag säga.

Nu sitter jag och myser med mina lilla termoskopp och ska glida över till lägenhet nummer 454. Peace! /S:et

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback