Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




tjeeenare mannen!

Har haft en helg hemma och bara tagit det lugnt. På lördagen åkte jag skidor med pappa (som förövrigt tycker att jag skriver alldeles för lite om honom här på bloggen så jag kan väl förtydliga det hela, jag och pappa åkte skidor från klubbstugan och supervallARN pappa hade supervallat mina skidor så jag hade grymt bra fäste och grymt bra glid, sedan fick jag verkligen slita för att hänga med min spänstiga far i spåret! Han är en jäkel på att staka! Sådär, lite goda ord om papi! Hoppas du nu är nöjd och lycka till på Marcialonga i helgen, för er som inte vet är det ett långlopp på skidor i Italien.) Efter skidturen var det en kort samling med vår nya tränare i klubbstugan. Sedan snabbt hem och till lunch åt jag paaannkakor, sjukt gott! Därefter åkte jag och mamma in till stan för att gå på östasiatiska muséet och titta på den kinesiska terracotta-armén. Det var riktigt coolt, kan verkligen inte förstå hur de kunde skapa något sånt på 200-talet före kristus!
I alla fall. Sen åkte vi hem igen och stannade till på en indisk restaurang för lite take-away mat som var den godaste jag ätit. Ni som inte provat indisk mat, GÖR DET! Ni blir inte besvikna kan jag lova :) Sen däckade jag i soffan och låg där under kvällen. Tittade bland annat på Hipp Hipp som jag tycker är så himla kul, ta en titt på det här klippet: http://www.youtube.com/watch?v=evqibXrKoss
Okej, det är nån liten unge som filmat på sin TV men det var den enda som fanns... Sjukt rolig i alla fall!
Söndagen tillbringades på Bosön med StOF och lite träning och mat. Och faktiskt så slapp jag stressa iväg hem på kvällen, fick däremot gå upp klockan 5 på måndagsmorgonen. Men det var det värt, fick ju en till kväll hemma och hann träffa min ena syster Malena också! Fast vår myskväll i soffan blev en timme kortare då pappa och mamma hade en uppgift åt oss, nämligen att bära ner bäddsoffan i gästrummet till ett rum där nere som vi snart ska göra om till mitt rum. Det var inte alls så lätt som man kan tro, den var så tung så vi fick montera ner den och bära ut den utomhus för den inte gick ner genom trappen, och sen montera ihop den igen. Hua, jobbigt var det.
Idag har vi chillat på en lektion i skolan, haft styrketräning och biffat till oss lite samt haft månadsmöte. Nu ska jag gå coh se vad alla andra här på OLGY gör, och sen ska jag göra egen mûsli som jag ska ta med i helgen, för då åker vi nämligen upp till Grönklitt för en riktigt mega träningshelg! Det blir gött.
/Rebecka
Juste, på söndagen tittade jag även på hipp hipp. Därav rubriken. Ove är så klockren! (Tycker jag som alla andra)

Kommentarer
Postat av: Figge

Inte Hipp Hipp utan Solsidan menar du ;)

2011-01-24 @ 22:07:02
URL: http://figge.webblogg.se/
Postat av: r

helt rätt figge, solsidan skare va.. är inte på topp i huvudet just nu! ;)

2011-01-25 @ 14:31:13
Postat av: pappa

Ja det var ett fint skidpass. Fast jag har jobbigt uppför istället. Då hänger jag inte med

Ha det bra i Grönklitt. Kör ett var runt Stormon åt mig också.

pappa

2011-01-27 @ 09:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback