Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Hattifnatt

Hej heeeeej
Klockan är egentligen för mycket för att sitta uppe, i alla fall som det känns. Huset är knäpptyst och alla sover utom jag. Men jag har hamnat i nån slags kan-inte-sova rytm. Har inte kunnat sova på flera dagar. Rätt jobbigt faktiskt, för typ runt nio är jag jättetrött men då tänker jag alltid att det är för tidigt att gå och sova, men när jag väl ska lägga mig så är jag pigg som en lärka! Hmm...
Det blir i alla fall ingen träning imorn för min del. Egentligen ska jag väl åka till klubbstugan och åka skidor men det har jag gjort så sjukt mycket den senaste veckan så att mina armar är helt ömma och får mjölksyra så fort jag försöker ta ett stavtag. Och springa det kan jag nog inte heller för mina knän spökar igen. Först fick jag ont i ena knät och då masserade mamma mig, sen gick det över men nu har det kommit på andra knät. Åh jag vill bara operera bort den himla muskeln som aldrig vill samarbeta!
Juste, kom på en grej. Har suttit bänkad framför Tour de Ski hela veckan! Jag verkligen älskar skidor på TV! (i verkligheten också såklart). Jag sitter och hoppar upp och ner i soffan och skriker och håller på som om det vore jag själv som åkte där borta i Oberstdorf. Men det är så himla spännande! Och jag blev sååå glad när Anna Haag och Charlotte Kalla tog dubbelseger. Det förtjänade dom verkligen, speciellt Anna! :D
Kan ibland bli lite smått avundsjuk när jag sitter och kollar, för det dyker upp stunder när jag önskar att jag valde att satsa på skidor istället. När jag tänker efter så är det så himla optimalt. Älskar att åka långa långa pass i spåret, jag kan liksom falla i trans och vakna upp flera kilometer senare och undra hur sjutton jag kom dit. Lite knäppt men ändå väldigt skönt. Det är som att huvudet rensas ut på alla tankar liksom. Och sen så verkar dom ju ha så himla kul i landslaget, alla är så glada jämt! Plus att det verkar som att man kan försörja sig på skidåkningen under den tiden man håller på, eller ja, bättre än orientering i alla fall...
Nä nu låter det som att jag inte tycker om orientering! Men det gör jag ju såklart! Det är den bästa sporten. Även om jag har mina perioder när jag inte orkar med något som har med orientering att göra, och just nu är jag inne i en sån period. Det är väl därför jag drömmer mig in i skidsportens värld istället gissar jag!
Att jag var trött på orientering efter säsongen är ju helt förståeligt, men jag har ändå väntat ett bra tag på att suget efter träning och tävling ska komma tillbaka, men det kommer liksom aldrig. Och nu är det januari... Jag kämpar på igenom min träningsplanering och det går väl hyfsat, men det är ju inte så roligt om jag inte är motiverad. Då känns det som att det mesta bara blir halvdant. Är i allmänhet inne i en liten tråk-period när jag inte har någon motivation till något. Bara tanken på att plugga får mig att gömma böckerna långt inne i byrålådan, men tanken på studenten är inte heller lockande för tillfället. (Är det bara jag som är så knäpp?!) För jag har ingen aning om vad jag ska göra sen, vet inte vad jag vill bli, vet inte var jag vill plugga, vad jag ska plugga o.s.v. Jag vet helt enkelt inte vad jag vill med någonting just nu! Meeeeen, då är det tur att det är ett halvår kvar i underbara Viken :)
Näe, nu ska jag stänga av datorn och försöka mig på den omöjliga uppgiften att sova... Hur nu det går!
Godnatt mina vänner!
/R

Kommentarer
Postat av: helena

REBECKA <3

För det första: jag kan inte heller sova! Precis som du säger är jag trött tidigt men sen när jag väl lägger mig så vill inte kroppen somna.

För det andra: Tour de ski är ju helt underbart att titta på! Och jag kan också känna att jag försvinner i tankarna när jag är ute och åker. Jag typ dagdrömmer, haha.

För det tredje: Jag har inte heller någon motivation för det mesta. Speciellt inte för skolan! Och jag har sån ångest för jag har massor att göra men gör ingenting.

För det fjärde: Jag är också delad om studenten. Vill att skolan ska vara slut men ändå inte! Jag kommer sakna Eksjö för mycket och vad ska jag göra sen liksom?

För det femte: Du är med andra ord inte ensam med att känna så som du gör nu.



Men det blir bättre! Kämpa på bara fina vän <3

2011-01-06 @ 13:47:30
URL: http://nenapena.blogg.se/
Postat av: becka

Tack för att du fattar hur det känns! Blir så himla glad! Ja herregud, prata inte om skolan.. har en miljon prov efter lovet, eller ja, dom är i alla fall gigantiska. hur mycket som helst att lära in och jag har inte börjat. jag orkar liksom inte. förut pluggade jag typ jämt, men nu bara tittar jag på böckerna och sen sätter jag mig vid facebook eller nåt annat ovettigt! men tur att vi sitter i samma båt, höhö.

Hur som helst, du är bästelibäst, saknar dej för mycket! Och tack för en uppiggande kommentar, nu känns det genast bättre :)

Puss&kram på dej! Ha det så bra nu dom sista dagarna på lovet :) <3

2011-01-07 @ 22:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback