Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÅÄÖ

Tjabba folket!

Hur är det? Jag har på några dagar sjunkit på snorskalan ganska rejält. Gick från en besvärlig 8 ner till 4 och just nu ligger jag på en täppt 3,2 ungefär. Läste att mina fellow bloggare också verkar ha varit sjuka under jullovet. Jag tycker det är lite tråkigt att vara sjuk själv, för då brukar jag fantisera om hur min kropp tynar bort medan alla andra kör tre pass om dagen. Bör nog ändra lite på den verklighetsbilden.. Men att ha stöd från kompisar som tränar lika mycket som en och vet hur mycket det suger att vara sjuk är bra att ha ibland :) För vi förstår varandra. Utan träning blir jag lätt bitter och då behöver jag någon som ger lite medlidande till dödssjuka lilla mig. Så nu skickar jag positiv energi ut till mina kära sjuka vänner!

Jag lovade mig själv att börjar plugga på biologi-provet måndagen innan vi börjar skolan. Det är imorgon. Snälla Joline, eller Rebecka, eller någon annan som har med sig böckerna hem över lovet (inte killarna alltså) - har ni börjat? För det är typ 45 000 sidor och 78 miljoner punkter vi ska kunna. Ack och ve. Men, vi går ju trots allt NV, så det ska nog ordna sig på något sätt! Ett G passar inte riktigt in i våra betygsprotokoll, även om det har varit nära! Fast det beror nog mer på motivation än kunskap. Säger bara en sak: Samhällskunskap. Uschi!

Dags för dessert à la Papa-bear! HEJDÅ /S:et

Kommentarer
Postat av: Tovii

Nää, jag hade tänkt att börja med att plugga något idag.. men sen kom jag på att jag inte vet när vi har alla proven. :P Vet du det? I så fall vill jag veta för annars känns det ju meningslöst att plugga:P

2011-01-04 @ 09:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback