Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Trötter

Men tjeeenare!
Nu har stunden kommit. Stunden då jag nyduschad har fått krypa ner i sängen för att kika på ett gossip girl avsnitt innan jag somnar. Som jag har längtat efter det här ögonblicket! Och ja, dagen har varit lite småjobbigt enligt mig, onsdagar är i allmänhet ingen dag jag uppskattar direkt... Såhär såg dagen ut!
06.45 - Uppstigning! Kunde knappt öppna ögonen men vad gör man inte.. Käkade frukost, bytte om, osv.
07.15 - Iväg till parkbadet för spinning!
07.45 - Spinning! Utan instruktör men Luddeboy tog över den platsen och gjorde det myycket bra! Vi körde 6 minuters intervaller och ja, det var lika jobbigt som alla andra gånger om inte värre..
08.45 - Klar med passet, finally!! Då vi treor börjar halv elva satte vi oss i bubbelpoolen (vissa som var lite mer barnsliga än andra åkte även rutchkana och lekte när det blev stora vågor i bassängen, övrvakade av badvakten himself!)
10.25 - Historialektion, det tråkiga börjar
11.50 - Lunch, kändes som vi suttit på lektion en evighet efter bara 1h och 25 min..:/
12.40 - Tillbaka i klassrummet.. Blev lite slappare iaf, vi fick kolla på en del filmklipp om pesten och vad som skulle kunna utplåna mänskligheten idag..lite läskigt och det var så sjukt, sannolikheten att vi skulle utplånas av utomjordingar är större än att en komet/asteroid träffar jorden. haha herregud säger jag bara.
14.30 - cirka.. slut på lektionen, nice i vanliga fall men inte nu då det betydde att talet närmade sig! iiih! köpte en yoghurt i cafeterian och tränade på talet litegrann.
16.00 - the big moment. talet skulle hållas. detta gick ju såklart lättare än väntat och alla i gruppen lyckades riktigt bra! onödigt att ha oroat mig för det där i flera veckor, men så kan det vara. att jag aldrig lär mig!
17.15 - hemma, slängde i mig lite middag med mina sambooos, det blev soppa med bröd. sedan packa och byta om.
19.00 - start på storviksstafetten, körde med tove och frida, dom var grymma och stakade sig runt en kuperad slinga två varv, fattar inte hur dom orkade.. själv pinnade jag på med fästvalla och det är jag glad att jag hade! :D då vi var enda laget så vann vi såklart, babarabaaam. och vi fick en chokladask i pris! wihoo. men det ska även nämnas att vi utklassade olgys fjärdelag. bestående av herrar! där fick dom, moahhaa.
21.30 - kvällsmackor, sen dusch och nu sägen. godnaaatt mina vänner (som nu har läst detta helt ointressanta inlägg om min tråkiga, betydelselösa dag! ni är lite konstiga..)
/Rebeckiis
hittade en fin bild på figge på tal om ingenting..från avslutningsdagen i ettan! haha lille plutten där..

Kommentarer
Postat av: Figge

Asså!! Släng bilden! Den är ju hur ful som helst! :P

2011-02-17 @ 08:58:38
URL: http://figge.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback