Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Mina dudes!

Det är inte alla som känner folket på orienteringsgymnasiet. Därför kan det nog vara lite snurrigt när vi pratar om en massa tjejer och killar som inte har varken ansikte eller efternamn. Därför lägger jag upp en liten lista här:

Lovisa
Program/Årskurs: NV/ årskurs 3
Bor med: Moi! (Sara)
Härstammar från: Tumba (Stockholm)
Klubb: Tullinge SK
Utmärkande personlighetsdrag: Gillar smör och salt, är även väldigt renlig av sig.
Mitt första minne av henne: November 2008, hon och Rebecka sitter i en lägenhet i norrsätra och tittar på lost (eller var det heroes?).


Rebecka
Program/Årskurs: NV/ årskurs 3
Bor med: Norrlandsguldet (Amanda och Linnea S)
Härstammar från: Älta (Stockholm)
Klubb: Tullinge SK
Utmärkande personlighetsdrag: Väldigt envis och duktig på att stå upp för sin sak (att ha henne i sitt debattlag är alltid lika med VINST!). Har även en förkärlek till Bodybutter
Mitt första minne av henne: November 2008, hon och Lovisa sitter i en lägenhet i norrsätra och tittar på lost (eller var det heroes?).

Alice
Program/Årskurs: NV/ årskurs 1
Bor med: Linnea A och Frida
Härstammar från: Sundsvall
Klubb: Sundsvalls OK
Utmärkande personlighetsdrag: Lång, smal och onödig.
Mitt första minne av henne: Hösten 2010, Alice sambos lagar thailax och när Alice meddelar detta fnissar hon till lite generat och utbrister: Thailax! Det låter ju nästan lite snuskigt! (kommentaren har blivit redigerad av censur-skäl)


Amanda
Program/Årskurs: NV/ årskurs 2
Bor med: Rebecka och Linnea S
Härstammar från: Sävast (från början var hon Älvsby-bo men det pratar vi inte om)
Klubb: Världens bästa klubb (även kallat Vittjärvs IK)
Utmärkande personlighetsdrag: Kan ha livsfarliga humörsvängningar. Undertecknad har fått uppleva detta flertalet gånger då Amandas morgonhumör inte alltid kan hantera en blond flinande NV-nörd klockan halv sju på morgonen.
Mitt första minne av henne: Bortglömt för länge länge sedan! (vår bekantskap går tillbaka till förra millenniet)


(Linnea till höger)
Linnea S
Program/Årskurs: NV/ årskurs 2
Bor med: Rebecka och Amanda
Härstammar från: Luleå
Klubb: OK Renen
Utmärkande personlighetsdrag: Använder många gånger grymtanden och stönanden istället för ord. Händer mestadels när någon (läs: Sara) frågar något pinsamt. Förstår du inte Linnea, vänd dig till Amanda som är certifierad Linnea-tolk.
Mitt första minne av henne: Norrbottens stafett-DM för länge, länge, länge sedan. Linnea köttar som en gris på ett hygge. 

Annika
Program/Årskurs: NV/ årskurs 1
Bor med: Moa
Härstammar från: Brottby (Vallentuna)
Klubb: Vallentuna-Össeby OK-IK-IF-SK
Utmärkande personlighetsdrag: Hennes skratt kan många gånger påminna om Tommys (sök youtube: tommy skrattar). Detta ekar ofta i 27B-uppgången. Gillar också att ligga ihopkurad i soffan med en mysig vit filt.
Mitt första minne av henne: Augusti 2010, Annika har på sig en charmig röd poncho och mannekängar den med ett stort leende!

(denna bild föreställer Moas storebror)
Moa
Program/Årskurs: NV/ årskurs 1
Bor med: Annika
Härstammar från: Gefle
Klubb: Gävle OK
Utmärkande personlighetsdrag: Har många smeknamn (Fishmoe, Moe the Hoe, Mo-ko, Moe m.m.) Är också den flitigaste deltagaren i rap-och-fis-leken. Gillar vitt.
Mitt första minne av henne: Juli 2010, undertecknad ser unge Moa på sjätte etappen och tänker i sitt lite salongsberusade tillstånd vilket fantastiskt tillfälle att mentorera den blivande OLGY-eleven!
Nu pallar jag inte mer, jag vill se på Dexter nu! Jag får väl fortsätta senare med de jag inte hann med. Peace /S:et

Kommentarer
Postat av: Alice

Onödig?!?!?!?!?!?

2011-02-10 @ 18:46:44
Postat av: HumörsvängarN

HAHA så himla bra!

2011-02-11 @ 09:33:54
Postat av: Sara

Alice > Du kan vara stolt, efter många år har jag nu lämnat över den titeln till dig!

2011-02-11 @ 11:26:50
Postat av: L

tack för den bilden sara..

2011-02-11 @ 15:55:44
Postat av: Sara

Linnea > Varsegoooood!! :D:D

2011-02-11 @ 17:42:00
Postat av: fishmoe/prutten/rapen/bajset/anna haag/moe/...

ååhh, galet snygg bild på mig måste jag säga!! riktig pojkflicka :D

2011-02-11 @ 23:18:25
Postat av: Sara

Tänkte trycka gilla på din kommentar men det gick visst inte. HEHE

2011-02-14 @ 16:41:34
Postat av: rebeckuuus

men tack för denna lilla presentation! nu fattar jag ÄNTLIGEN vem som är vem här på olgy! :D

2011-02-16 @ 15:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback